CTP Kompozit Izgara + 20x100xh:14 cm PP Kanal
Sipariş Vermek İçin İletişime Geçiniz
Detay Plastik Konum
20 cm genişlik x 1 metre uzunluktaki CTP Izgaranın özellikleri
Teknik özellikler
CTP 20 x 100 x 3.8 | 38x38x25 Izgara için Standart Ebatlar | ||
Göz aralığı | 38 mm x 38 mm | Yükseklik | 25 mm |
En x Boy | 1035 mm x 4040 mm | Birim ağırlık | 12,5 kg/m² |
Dayanım özellikleri
- Ebat olarak 20 cm genişlik, 1 metre boy, 3.8 cm kalınlık verilmiş olduğu için üzerinden geçecek otomobiller, motorsikletler, minibüsler ve kamyonetlere dayanım sağlamaktadır.
- Izgaramız CTP yani cam elfay takviyeli polimer karışımden elde ettiğimiz kompozit malzemeden imal ediliyor. Dayanıklılığı da bu malzemeden kaynaklanıyor. Üzerinden geçecek hareketli araçlara doğrusal noktada ilerler ise 12.5 tonluk bir dayanım sağlıyor.
- Eğer aracın tekerleri ızgaranın üzerindeyken sağa sola manevra yapılıyor ise ızgaraya dönme basıncı oluşturacağı için kırılma nedenleri ortaya çıkıyor. Bu gibi durumlarda ızgaranın 5/7 mm bar kalınlığının dayanabileceği yük 12.5 tondan 5 tona iniyor.
Sayfadaki tablodan hareketli ve durağan yük dayanım değerlerine bakarak bu durumu daha net görebilirsiniz.
Göz ölçüleri
- Göz aralığının içten içe ölçüsü 31×31 mm
- Göz duvarının kalınlığı bir yüzeyde 7 mm diğer yüzeyde 5 mm
- Duvar ve Göz dahil ebat 38×38 mm
- Dikey kalınlık 25 mm
CTP Izgara Uygulaması için Öneriler
Plakadan kesme Ctp Izgaralar drenajın yapılmasında kullanılan dirençli mazgal gereksinimlerini tam olarak karşılamaktadırlar. Ancak bu dayanımı sağlayabilmeleri için gerekli olan şartlardan bir tanesi, altında konumlandıracağınız kanalların sağı ve soluna 10’ar cm ve alt kısmına 15 cm beton atılmasıdır. Kanalların ince imal edildiğini dikkate alırsanız, bunun asıl sebebini daha iyi görürsünüz. 20-40 ton yüklü olan bir kamyon veya tır gibi büyük araçların bu kanalın üzerinden doğrudan geçmesi mümkün değildir. O nedenle ızgaranın gerçek dayanımını sağlayacak olan şey aslında kanalın etrafındaki betonun daynımıdır. Beton ne kadar kalın olur ise dayanım da o kadar dirençli ve kalıcı olur. Yani eğer bir ızgara kırılıyorsa ilk sorgulayacağınız şey kanalın etrafındaki betonlanmanın durumudur diyebiliriz.
Bir diğer kırılma sebebi ise ızgaranın kanal üzerine tam oturtulmamış olmasıdır. Yani bir kısmının kanala oturmasına rağmen diğer bir kısmının az olsa bile havada kalması, ızgaranın yerinden oynamasına neden olur. Bu durumda da kırılma meydana gelir. Bu iki püf noktaya dikkat ederek döşenen hiç bir kanal ve ızgara kırılım eğiliminde olmayacaktır. Ancak buraya bir parantez açmak istiyorum. Özellikle bakım yapılacağı zaman ızgaraların sökülmesi ve yeniden yerine oturtulması esnasında yapılan ihmaller buna neden olmaktadır. Bunun da bilinmesi lazım.
Bir diğer kırılma sebebi olarak, ızgaraların tam üzerindeyken özellikle de Forklift gibi dolgu tekerlekli araçlar üzerindeyken sağa-sola manevra yapılması sorun oluyor. Hele ki ızgara kanalının etrafına betonlama da yapılmamış ise ve zaten çevresi dayanımsız olan toprak bir malzeme ise bu durumda manevradan oluşan güç sağa-sola eğim şeklinde baskılama yapacaktır. Bu durumda ise kırılma kaçınılmaz olmaktadır. Ancak kanal etrafı betonlanmışsa ve ızgaranın altında boşluk yoksa forklift ile yapılacak manevraya rağmen kırılım gerçekleşmeyecektir. Dayanım şartları bu şekilde bilinmeli ve ona göre uygulama ve bakım yapılmalıdır.