Ctp Kompozit Izgara Kanalları
Plakadan kesme Ctp Izgaralar drenajın yapılmasında kullanılan dirençli mazgal gereksinimlerini tam olarak karşılamaktadırlar. Ancak bu dayanımı sağlayabilmeleri için gerekli olan şartlardan bir tanesi, altında konumlandıracağınız kanalların sağı ve soluna 10’ar cm ve alt kısmına 15 cm beton atılmasıdır. Kanalların ince imal edildiğini dikkate alırsanız, bunun asıl sebebini daha iyi görürsünüz. 20-40 ton yüklü olan bir kamyon veya tır gibi büyük araçların bu kanalın üzerinden doğrudan geçmesi mümkün değildir. O nedenle ızgaranın gerçek dayanımını sağlayacak olan şey aslında kanalın etrafındaki betonun daynımıdır. Beton ne kadar kalın olur ise dayanım da o kadar dirençli ve kalıcı olur. Yani eğer bir ızgara kırılıyorsa ilk sorgulayacağınız şey kanalın etrafındaki betonlanmanın durumudur diyebiliriz.
Bir diğer kırılma sebebi ise ızgaranın kanal üzerine tam oturtulmamış olmasıdır. Yani bir kısmının kanala oturmasına rağmen diğer bir kısmının az olsa bile havada kalması, ızgaranın yerinden oynamasına neden olur. Bu durumda da kırılma meydana gelir. Bu iki püf noktaya dikkat ederek döşenen hiç bir kanal ve ızgara kırılım eğiliminde olmayacaktır. Ancak buraya bir parantez açmak istiyorum. Özellikle bakım yapılacağı zaman ızgaraların sökülmesi ve yeniden yerine oturtulması esnasında yapılan ihmaller buna neden olmaktadır. Bunun da bilinmesi lazım.
Bir diğer kırılma sebebi olarak, ızgaraların tam üzerindeyken özellikle de Forklift gibi dolgu tekerlekli araçlar üzerindeyken sağa-sola manevra yapılması sorun oluyor. Hele ki ızgara kanalının etrafına betonlama da yapılmamış ise ve zaten çevresi dayanımsız olan toprak bir malzeme ise bu durumda manevradan oluşan güç sağa-sola eğim şeklinde baskılama yapacaktır. Bu durumda ise kırılma kaçınılmaz olmaktadır. Ancak kanal etrafı betonlanmışsa ve ızgaranın altında boşluk yoksa forklift ile yapılacak manevraya rağmen kırılım gerçekleşmeyecektir. Dayanım şartları bu şekilde bilinmeli ve ona göre uygulama ve bakım yapılmalıdır.